Cerita dari SUIS Tambunan


Shah Alam 21 Jan. -Sewaktu berada di Pejabat  lebih kurang pukul 3.40pm, Saudara Ust Jumain menghantar SMS pada saya bertanyakan di mana saya dan juinon berada. Beliau Berada di Kuala Lumpur untuk menghadiri Persidangan bertajuk “Terjemahan ‘GOD’ sebagai ‘ALLAH’: Mengenal Pasti Pokok Permasalahan Dan Penyelesainnya, di Jalan Duta.

Kebetulan kediaman saya dengan juinon tidak berapa jauh dgn tempat Ust. Jumain menginap di Hotel Palace, Jalan Masjid India.   Jadi saya menjemput juinon di Sri Damansara dan sampai di Hotel Palace pada pukul 9.00pm.

Hampir 2 Jam lebih kami bersembang tidak terasa. Banyak cerita dan berita  Ust. Jumain dari Sabah, terutama sekali dari SUI Tambunan. Terasa rindu pula yang teramat sangat pula pada SUIS Tambunan.

Sebenarnya penerbangan Ust. Jumain pada malam hari itu, tapi terpaksa ditangguhkan keesokan hari, semata-mata mahu berjumpa saya dan Juinon. Meeting yang sepatutnya diadakan di JAINS pun di kendalikan oleh orang lain.

Tinggalkan Jawapan

