Cara mendengar radio dari seluruh dunia


Kepada warga perantau terutamanya, anda tidak perlu kembali ke negeri atau Negara kelahiran semata-mata ingin mendengar Radio, kerana kecanggihan teknologi internet masakini membolehkan segala-galanya, termasuklah menonton TV secara langsung atau mendengar radio.

Untuk mendengar siaran radio, kita boleh mendengar siaran dari seluruh dunia di http://www.radiotime.com/. Amat mudah sekali untuk kita menggunakannya. Pengguna hanya taip laman web ini, lepas tu cari web radio yang mereka inginkan dengan menaip nama stesen radio tersebut, nagara atau Bandar di mana ianya berada.

Jika stesen tersebut sedang ke udara di internet, satu butang yang bertulis Listen akan di paparkan. Apabila di klik di listen itu, kita dengan serta-merta akan mendengar siaran radio secara langsung.
Bukan itu sahaja, pendengar juga boleh merakamkan siaran stesen tersebut secara outomatik. Untuk mendapatkan kemudahan ini anda perlu memuat-turunkan perisian yang dinamakan RedButton, ianya terletak disebelah bawah laman web http://www.radiotime.com/.

Dengan menggunakan perisian ini anda boleh memillih untuk merakamkan siaran-siaran radio yang terdapat di laman web ini mengikut, tarikh, hari dan juga frekunsi.

Tinggalkan komen